אני בכלל לא תכננתי לקנות את ה-GOtv, באמת. היתה לי בעיה, אפילו כמה בעיות, תכף אפרט, אבל לא חשבתי שאני צריך בכלל פתרון עבורם, מסתבר שטעיתי

אני בכלל לא תכננתי לקנות את ה-GOtv, באמת. היתה לי בעיה, אפילו כמה בעיות, תכף אפרט, אבל לא חשבתי שאני צריך בכלל פתרון עבורם, הסתדרתי.

אבל אז כשעלתה ההזדמנות וראיתי את המוצר ב-273 ש"ח (לפני הנחות) ברשת מוצרי חשמל מוכרת, ידעתי שאני חייב לפחות לנסות אותה. ו-וואו, מאז אני לא מפסיק לדבר על הקופסה הקטנה הזאת, שכמעט ואין בה חסרונות ושיפרה את החיים ואת חווית הצפייה שלי בכל המובנים, עד שלאשתי כבר נמאס לשמוע ממנה, מה לעשות אבל, כשמשהו טוב, הוא טוב.

הפעלה הכי מהירה ואינטואיטיבית שראיתי ואז משהו מעצבן ממש

מהשניה שהגו טיוי התחבר עם HDMI ל-TV שלי, עברו כ-3 דקות עד שהוא היה מוכן. כולל שליטה על הווליום של הטלוויזיה. זה היה מדהים. הכל בעברית (לא שזה משנה לי, אבל נחמד). ה"השתלטות" על הטלוויזיה היתה ממש מעניינת: השלט סרק את החדר וזיהה את הדגם של הטלוויזיה שלי, ביקש ממני לאשר ושלום על ישראל.

כמו כל אנדרואיד התבקשתי להזין את פרטי החשבון וזהו. התקנה בנוהל של PLEX (או הו, כמה נדבר עליו בהמשך…) וגם פרטנר (גם עליו נדבר), וסיימנו, כמעט.

אחרי שהכל עבד משהו שם לא הסתדר, או הקליק. השלט. אוי כמה שהוא גרוע. ללחוץ עליו מרגיש כמו לדפוק עם פטיש על מסמר, או כמו מקלדת מכנית מאוד מאוד לא נוחה. היה לי ברור שאין מצב שאני נשאר איתו. אז חזרתי לשלט של לפרטנר, שוב.

3 שלטים הופכים לאחד

 
התמונה לפניכם עגומה, 3 שלטים עבור טלוויזיה אחת והסיבה לא מאוד פשוטה, אבל ננסה להסביר בכל זאת.

נתחיל בהוט – השלט של הוט נועד לשלוט על טלוויזית סוני Sony KD55XD7005 עם מערכת אנדרואיד מתקדמת יחסית. אז למה צריך גם את השלט של סוני?

כי קוד השלטים לסוני, בשלט של הוט לא מכיל את כפתור החזור או back, כפתור מאוד נחוץ בטלוויזיות עם מערכות הפעלה חכמות, אז אני משתמש בשלט של סוני רק בשביל לחזור אחורה.

והשלט של פרטנר שם בשביל הממיר של פרטנר והווליום של ה-TV של סוני.

והוא אחד השלטים הכי נוחים שחוויתי, לא רק בשירותי "כבלים" (היום זה כבר סיבים), אלא בכלל. אז החלטתי שהוא יהיה ה-go-to שלט ב-GOtv שלי.

עוד קצת הסתבכויות עם השלט עצמו, כי הוא מאוד אוהב להיצמד לממיר של פרטנר, עד לרמה שהייתי צריך לנתק אותו מהבלוטוס ולנתק מהר את הממיר מהחשמל, וסיימנו.

השלט המושלם למכשיר שהכי קרוב למושלם. ואפרופו פרטנר…

תגידו להתראות לקופסאות המכוערות על השידות שלכם ושלום לאפליקציות סטרימינג

אנחנו ב-2023, הגיעו הזמן להפסיק להשתמש במילה ממיר ובכלל להפסיק להשתמש בו.

אני אמנם קניתי את הסטרימר (לא ממיר!) של גו טיוי ביום ראשון אבל התחלתי לשחק איתו רק בשלישי, למה? עבודות הכנה. ידעתי שאני רשום לשירות של Partner TV, כלומר לאפליקציה, אבל למצוא את הקוד היה מאתגר (כמו הרבה דברים בסיפור פה, אבל תבינו שהכל היה שווה). אז הכנתי את הסיסמה מראש והייתי מוכן.

התקנתי את האפליקציה של Partner TV, את הקוד קיבלתי בעזרת אפליקציה נוספת, MyPartner (פרטנר חזקים ביעילות!), הזנתי את הקוד וזהו. כמו קסם, זה היה אחד לאחד עם הפונקציונליות של הממיר המוכר.

אז בקיצור האפליקציה = ממיר. הכל כמו שאני זוכר ואיפה שאני זוכר. VOD, שירות ה- Catch Up, שבלעדיו, אין סיבה לשירות ה-TV, ועוד. תענוג. הבעיה היחידה שכפתורי ה-"עצור, השהה, דלג קדימה ודלג אחורה", לא עובדים עם הגו טיוי, לא נורא, זה לוקח בדיוק עוד לחיצה אחת בשלט. מסתדרים והגיע הזמן גם להחזיר את הממיר ולהפסיק לשלם עליו. ומה לגבי תמיכה?

תפעול תקלות או בקיצור תפעול תקלות ב-Plex

למי שלא מכיר Plex, אז נעים להכיר. אפליקציית סטרימנג (כן, עוד אחת) של שידוריים מערוצים חיים, מאגר סדרות וסרטים, משחקים? (אל תנסו ואל תשאלו), ושידור של מדיה משרת מקומי. האחרון הוא הרלוונטי פה.

במידה ויש לי מדיה על שרת מקומי, נניח על המחשב שלי, אני יכול לשדר אותו לאפליקציה המותקנת בכל מכשיר, אנדרואיד טיוי, סמארטפון, מחשב (שהוא גם השרת) ועוד. נאמר שזה מאוד נוח וגם לשים כתוביות במדיה המדוברת, יחסית אינטואיטיבי. אבל בגו טיוי קראו דברים מוזרים.

נסביר מראש, שאם יש לכם תקלה בגו טיוי, בהצלחה. כלומר, פרטנר לא יתפעלו אותה, אף אחד לא יעזור לכם, זה נחשב ציוד פרטי, ופרטנר לא לוקחת על זה אחריות ובדרך כלל גם תאשים אותכם ותשדל אתכם לחבר שוב את הממיר. לא יקרה.

מה שכן, ראוי לציין שיש מספר ווטסאפ לתמיכה על הקופסה, אז עבדכם הנאמן פנה אליו, ואפילו קיבל תשובה בשעות העבודה. רק לא אהבתי שרצו להתקשר אלי לתת לי תמיכה, בשביל מה יש ווטסאפ? אולי זה קטנוניות, ואולי הם היו פותרים לי את הבעיות, אבל בכל מקרה אני מציין שתדעו, אולי יש אנשים שזה כן יעזור להם.

בכל מקרה, נתקלתי במספר תקלות מוזרות בפלקס ואיכשהו כמעט כולם הסתדרו אחרי התעסקות בפלקס אציין אותם פה למען הנוחות ולמען אריכות ימים:

– התקלה: אין סאונד. בכלל. בכל המכשיר, אפילו אחרי אתחול.
הסיבה: במקום לצאת עם כפתור "אחורה" בפלקס, יצאתי עם כפתור "בית" שמחזיר אותו למסך הראשי של הגו וכנראה בולע את הסאונד.
הפתרון: חוזרים לפלקס למדיה כלשהי, לא משנה איזו, מוודאים שיש סאונד וחוזרים אחורה עם לחיצה על כפתור "אחורה" ואז ניתן לחזור למסך הראשי עם סאונד תקין.

– התקלה: דילוג פריימים באפליקציית פרטנר.
הסיבה: לפרטנר הפתרונים. כנראה חוסר אופטימיזציה לאפליקציה במערכת של גו טיוי.
הפתרון: ריסטרט. ואם זה לא עוזר Force Stop לאפליקציה של פרטנר וגם לפלקס רק להיות בטוחים.

– התקלה: דילוג פריימים באפליקציית פלקס.
הסיבה: חוסר אופטימיזציה באפליקציית פלקס לגו טיוי
הפתרון: Force Stop לאפליקציית פלקס. אפשר גם לנקות את הקאש.

זהו, 3 תקלות, לא קטנות ודי מעצבנות אבל לא מאוד קשות לפיצוח. האשם המרכזי הוא אנדרואיד לדעתי. אגב ריסטארט בגו טיוי לא אפשרי עם השלט לצערנו, צריך בהגדרות או לנתק מהחשמל. מהניסיון שלי בהגדרות עושה את העבודה.

זהו? מוכנים לדרך?

האמת שכן. יש השלט של פרטנר מסונכרן ל-GOtv, שולט על הדלקה, ווליום של ה-TV, וכיוונתי בהגדרות שהוא ידליק ויכבה את ה-TV, כלומר לא צריך להדליק את הטלוויזיה בנפרד, וכמובן שכל האפליקציות כולל פרטנרTV מותקנות.

מה שעוד שמתי לב, שאני מודה שלא בניתי על זה, הוא שה-GOtv תומך ב-Ultra HD וכמובן ב-HDR10 וב-Dolby Digital Plus (EAC-3), אם נאמין למה שכתוב על הקופסה, חבל שלא Dolby Atmos או Dolby Vision, אבל במחיר כזה לא ניתן לצפות למשהו כזה ואם נתייחס לעובדה שפרטנר לא תומכים אפילו ב-HDR10, זה שדרוג רציני.

עוד שדרוג מפרטנר הוא תמיכה בסרטוני יוטיוב המשדרים ב-60fps עד 4K. בפרטנר זה היה נעול ל-720p, אני לא יודע אם זה משהו חומרתי, אבל יום אחד זה הופיע, או שיום אחד שמתי לזה לב, ומאז זה נתקע. אז הגו טיוי פותר גם את זה, וכאמור רוב סרטוני ה-gameplay ביוטיוב הם ב-60 פריימים לשנייה, וכגיימר מלידה (גיל 3) זה בערך 50% מהתוכן שאני צורך ביוטיוב.

הסטרימר הזה מהיר יותר מכל מה שהכרתי. לפי היצרן באתר החברה מדובר במעבד מדגם AMLOGIC S905X3, ואחרי שמבטלים אנימציות דרך תפריט מפתחים (לחיצה מספר פעמים על גרסת ה-build בהגדרות תחת ה"אודות"), הוא מהיר כמו שד. לפעמים יותר קל לי לחזור לתפריט הבית ולהתחיל מדיה חדשה באותה אפליקציה מאשר לחזור חזרה לתפריט הראשי שלה, עד כדי כך הוא מהיר.

חוסכים כסף, תסכול וביקור טכנאי – לעד

לא דיברתי על הוט אבל בואו נדבר עליהם. אין ספק שבדיחת העשור, או מספר עשורים היא על הקושי להתנתק מהוט, כי להתחבר זה מאוד קל. בתור מי שהיה שם, והתנתק בקלות מהם, אין בכך אמת, אבל בואו נניח שכן, ולאו דווקא הוט, קחו כל חברת תקשורת. 

אתם לא צריכים יותר טכנאי שמגיע לבית! אתם קולטים את זה?!

אתם קונים את הגו טיוי, מתקשרים לרשת התקשורת האהובה עליכם, מבקשים להתחבר לשירות המבוקש באפליקציה, מקבלים קוד, זהו!

בלי טכנאי, בלי "מחרתיים בין 16-18", בלי כלום! מתקינים את האפליקציה, מזינים את שם המשתמש וסיסמה ושלום על ישראל. 

רוצים להתנתק? מתקשרים להפסיק את ההתקשרות, מוחקים את האפליקציה וזהו (בתקווה). אין החזרת ציוד, והטכנאים כבר מחפשים עבודה (לא באמת, יש עדיין מלא ממירים). רק אל תתפתו לקחת את הסטרימר המקומי של החברה, הם בהחלט ינסו להציע לכם אותו.

ממדגם לא מייצג שלי, עולה בערך 60 שח, עבור שירות "רזה" של אפליקציה וחבילה בסיסית של ערוצים רגילים, ספורט סטנדרטי ו-VOD כלשהו (תלוי רשת). ולדעתי המחיר הזה עוד ירד כאשר יותר ויותר אנשים מעיפים את הממיר המיושן. הוט למשל, מחייבת תשלום אקסטרה על VOD של השידורים של קשת, פרטנר לא. ויש עוד חבילות. אבל היופי הוא בבחירה. משלמים רק על התוכן, ממש כמו נטפליקס. האמת לפי המחיר, זה באמת מתקרב לנטפליקס.

אז אם אתם משלמים היום כבר 25-30 לממיר נוסף בבית, הגיע הזמן להחזיר אותו לחברה, לא להתנתק, רק להחזיר את הציוד. תישארו עם הגו טיוי ותחליטו אתם, מתי באמת תרצו להגיד שלום לשידורים הליניארים. אני בטוח לא מעוניין בליניארי, לא סתם שכחתי איך לצפות בטלוויזיה.

לסיכום – קופסה קרובה לשלמות שמשנה את הכללים

קשה לי להסביר כמה זה קל וכיף לעבור מ-3 שלטים ל-1, להפסיק לשחק בין האנדרואיד של הסוני שלי, לבין האנדרואיד של הממיר של פרטנר. קטנוניות אחת קטנה, בפרטנר היה לי שעון, פה אין. כזה, אני קטנוני, נקנה שעון, או שנעזר בתוכנות הקיימות, בקטנה.

כמה זה כיף לעבור במהירות בין נטפליקס, פלקס, פרטנר, יוטיוב או רדיו. (אין כרגע אחרים). וכיף גם לצפות באיכות משודרגת, אה, וכבר הזכרתי את השלט של פרטנר שמאפשר לי לשלוט על הכל? אם אין לכם פרטנר, מציע לכם שוב להתארגן על שלט BT נורמלי שמאפשר גם IR ל-TV, כי המובנה לא להיט.

ועוד מילה על פלקס, החוויה איתו היתה עד כה מאוד לא אחידה בין מכשירי הקצה השונים, ואיכשהו בגו טיוי הכל טס. גם ב-4K גם עם תרגום, עם HDR כמובן (למי שמשלם). אז אפילו פלקס כיפי!

אני חושב שבשביל קצת פחות מ-273 שח, זה מוצר מאוד משתלם ומאוד שווה. אני יודע שיש מתחרים כמו של שיאומי (ממי שחוויתי עד כה, לא עפתי), אבל אין ספק שהגו-טיוי עונה לי על כל הצרכים, למרות המגבלות המאוד קטנות שלו. מזמן לא המלצתי על מוצר כזה, ולא סתם אני חופר עליו בקבוצות התקשורות השונות כל פעם שלמישהו יש בעיה עם הממיר או האפליקציה בפלטפורמה שלא נתמכת עד הסוף, ואולי אפילו הגעתם אלי דרך אחת הקבוצות ואני מעריך שהגעתם עד לפה, ומקווה שעזרתי לכם בהחלטה.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. חיים

    איך אפשר להשיג אותך

כתיבת תגובה