אם יש משהו שאני לא מבין בעולם הזה, טוב. יש הרבה דברים, אבל משהו ספציפי זה כל מיני טיפים על איך לקבל השראה. תרשמו בגוגל "מה עושים כשאין השראה", ותקבלו מקבץ טיפים חביבים כמו...

יש משהו שמציק לי לפעמים, וזה היכולת של אנשים להחליט שהשראה זה איזה פריט או חפץ שצריך למצוא ברחבי הבית. אם תרשמו בגוגל "מה עושים כשאין השראה" תקבלו מקבץ טיפים חביבים כמו:

     

      • תתקלחו

      • צאו לטיול

      • תאכלו חובזה

      • לטפו ביצה של שממית

      • תגהצו

    ועוד

    ואז, באותו אתר שהמליץ לנו לרחוץ את הלטאה בשביל לקבל השראה, רואים פוסטים עם אפס השראה כמו "איך להיות מצליחן?", "איך לעשות כסף מהבית?" וכמובן "מתי נכנסת השבת?" חשוב!

    השראה היא לא סוויץ'

    אני לא מומחה, כולה 15 שנה בתחום, אבל אני מאמין שהשראה היא לא סוויץ'. אצלי לפחות, ההשראה, או הרעיון לכתיבה לא מגיע בלילה בהיר אחד רק כי ישנתי בהסבה לשמאל ועקץ יתוש בצד ימין. השראה זו עבודה, תמידית כמעט. אני צורך תוכן באופן תמידי, יום-יומי מכל הסוגים, ולאו דווקא מתחומים משיקים שלי כמו "בלוגים של הצלחה" או "ניוזלטר של ליד אחד ביום!". אני יכול לצרוך תוכן בנושא קולינריה, גיימינג, חתולים, פסיכולוגיה ועוד.

    איפה קיים תוכן שמביא השראה?

    בכל מקום! החל מקבוצת הווטסאפ, קבוצת הפייסבוק של המאמות ועד לצעקות ברחוב. לפני שאנחנו רוצים לדעת על מה לכתוב בדיוק, אנחנו צריכים קווים כלליים.

    קחו למשל את הבלוג שלי. הזה שפה. יעלה פה בקרוב פוסט שמסביר מה יהיה בו אבל בגדול, הכל הולך, אם כי כנראה לא תראו פה מתכון למרק קובה סלק. יש לי גבולות גזרה כמו: "כתיבה, עסקים, הצלחה, שיווק, תוכן." דברים הגיוניים שאני רוצה לכתוב עליהם. התוכן שאני יודע שיהיה פה רק צריך "להיבנות" בראש שלי. בשביל זה נועד גאנט תוכן.

    גאנט תוכן

    אנשים מפחדים מהמילה גאנט אבל היא בסך הכל מתארת טבלה הממקדת את כל התוכן שעולה בפלטפומרה מסויימת, כמו בלוג, וממקדת אותה עם עמודות כמו: קהל יעד, מטרה, כותרת, לינקים, מילות מפתח, מספר מילים ועוד.

    אז ברגע שיש את הגאנט ואני יודע מה גבולות הגזרה שלי אני מאפשר להשראה ורעיונות חדשים להיכנס. אנחנו לא צריך ללטף חובזה בליל ירח מלא לדעת שאני רוצה לכתוב על תמחור בכתיבה, בשבילי זה יש לי הגאנט.

    תחשבו למשל שאנחנו יוצאים לדייט, סליחה על הדוגמה הנדושה אבל זה מה שיש. אנחנו מתאפרים מתקלחים, מסתרקים, זה הגאנט שלנו. הגוף שלנו מבין שהוא הולך לחוות דייט והראש שלנו נמצא במצב "דייט", זה אומר שמהרגע שאנחנו יוצאים מהמקלחת או אומרים שלום לפרטנר אנחנו ב"מוד" אחד, נדבר, נקשיב, נחווה כל דבר אפשרי כדי שהדייט יצליח, או לפחות נגיע למטרות שהצבנו מהדייט. ככה בדיוק עם גאנט והשראה. אנחנו עושים מה שצריך בשביל למלא את הגאנט וליצור לנו תוכן מתאים לאתר או פלטפורמה ייעודית.

    מתי יש בעיות עם השראה?

    הבעיות מתעוררות כאשר יש נושא שאינו בגבולות גזרה שאנחנו קבענו, נניח אצל לקוח. לקוח רוצה שנכתוב על משהו שאין לנו מושג איך להתחיל ממנו אפילו. זה קצת יותר טריקי ודורש קצת יותר מאמץ, אבל עדיין פתיר. הנה מספר טיפים שאפשר להשתמש בהם:

       

        • נסו לקחת את הנושא הלא מוכר, לנושא מוכר. דוגמה שאני משתמש בה המון היא סדנאות שוקולד ופורטנייט שלי. הייתי צריך לכתוב על סדנאות שוקולד לילדים ושילבתי נושא אחר שמתאים לילדים, פורטנייט. התוצאה לפניכם כאן.

        • נסו להבין מה לא מוכר לנו. אולי זה משהו טכני שאפשר לפתור עם קצת מידע? אולי המידע אצל מישהו אחר כמו הלקוח, נסו לפתור את הלא נודע.
        • תבדקו מה המתחרים כותבים, כנסו לבלוג שלהם, בדקו איך מחלקת שיווק מתייחסת למוצר, רשתות חברתיות ועוד. 

        • פרקו לחלקים. אם מדובר במשימה מורכבת, פרקו אותה לחלקים ותתחילו מהקלים, כשתגיעו לחלקים הקשים תעזרו בסעיפים למעלה.

        • לטפו ביצה של שממית במקלחת. וברצינות, לכו תעשו משהו אחר, אל תשברו על זה את הראש, לפעמים זה באמת יכול לבוא במקלחת. בכל מקרה, כשעושים משהו אחד זה מפנה את הצד הקריאטיבי לעבוד, אבל לא בטוח. מקסימום תהיו נקיים וגם השממית תשמח.

      בקיצור לא הכל באינטרנט

      אז נכנסו לאינטרנט לקבל השראה ויצאנו מבולבלים? הגיוני, לא הכל נכון או מדויק שם בחוץ, אחרי הכל, הוא נכתב בידי אנשים כמונו, ולפעמים הוא נכתב רק בשביל להיות מקום ראשון בגוגל, ותו לא. המאמר שלי לא יגיע להיות מקום ראשון בגוגל, די בטוח, אבל אני מקווה שהוא כן יעזור לכם להבין לפחות למה אין לכם השראה, אם לא עזרתי לכם למצוא אותה. למידע נוסף אני זמין פה.כאן

      לפוסט הזה יש תגובה אחת

      כתיבת תגובה